Terug van weggeweest…

geplaatst in: Geen categorie | 0

Na de zomervakantie trof ik op de deurmat een stapel kranten, veel saaie brieven en slechts een enkele vakantiekaart. Er wordt steeds minder post verstuurd. Dat zien we ook terug in rouwpost. Steeds vaker kiezen families ervoor om de rouwkaart digitaal te versturen. Via e-mail of social media. De ontvanger heeft dan geen tastbare kaart, maar het bereik van de rouwkaart wordt wel vergroot.

Door een rouwadvertentie te plaatsen kun je ook veel mensen op de hoogte stellen van het overlijden. Vooral bij een overledene die veel maatschappelijke functies had of zich actief inzette voor het verenigingsleven kan dit een uitkomst zijn. Of je plaatst de advertentie gewoonweg als laatste eerbetoon aan de overledene. Een advertentie in een krant wordt meestal ook online geplaatst. Op een herinneringspagina op internet. Steeds vaker zien we bij een uitvaart de mogelijkheid om online een herinnering of steunbetuiging te schrijven, al dan niet voorzien van foto of muziekfragment, of een kaarsje te branden. Alle reacties tezamen vormen een soort monument over iemands leven waar je een fotoboek of film van zou kunnen maken.